ژاپن ممنوعيت صدور گوشت گاو از استان مياگي را لغو كرد

خبرگزاری ايسنا , 30 مرداد 1390 ساعت 9:41

دولت ژاپن با تاييد آلوده نبودن فرآورده هاي گوشتي به مواد راديو اكتيو؛ ممنوعيت صدور گوشت گاو از استان مياگي را لغو كرد.


به گزارش روز شنبه تلويزيون ان اچ كي، 'يوكيو ادانو' رئيس كابينه دولت در اين خصوص اظهار داشت: صدور گوشت هايي كه تحت تابش هسته اي نباشند و در آزمايش هاي انجام گرفته، عاري از مواد راديو اكتيو باشند بلامانع است.
وي اضافه كرد: براي جلوگيري از صدور گوشت هاي آلوده، قبل از صادرات آزمايش هايي بر روي انها انجام مي شود.
گوشت گاوهاي استان هاي مياگي، فوكوشيما، ايواته و توچي گي به دليل تغذيه از كاه برنج آلوده به مواد راديواكتيو، به اين مواد آلوده شده اند و بر اساس طرح دولت، تمامي گوشت هاي توليد شده در اين استان ها تحت آزمايش قرار خواهند گرفت.
هنوز ممنوعيت صدور گوشت گاو از سه استان ديگر فوكوشيما، ايواته و توچي گي برداشته نشده و به ادامه آزمايش ها تا مطمئن شدن از آلوده نبودن آنها منوط شده است.


کد مطلب: 5239

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdca.enmk49nuo5k14.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net