موسسه اطلاعات مرغداری 9 مرداد 1390 ساعت 11:48 http://infopoultry.net/vdcg.u9nrak9zwpr4a.html -------------------------------------------------- مسئول دامپزشكي شهرستان دشتي خبر داد: عنوان : ورود غيرمجاز مرغ از دبي به دشتي -------------------------------------------------- مسئول دامپزشكي شهرستان دشتي از ورود غير مجاز مرغ از دبي به بازار شهرستان دشتي خبر داد. متن : به گزارش خبرگزاري فارس از دشتي، حسين احمدي شنبه شب در جلسه تنظيم بازار دشتي، از افزايش 20 درصدي هزينه‌هاي توليدي مرغداري‌ها خبرداد و افزود: 70 درصد كار مرغداري‌ها در زمينه نهادهاي تغذيه است كه 20 تا 25 درصد افزايش پيدا كرده است.حسين احمدي از ورود غير مجاز مرغ از كشور دبي به بازار شهرستان خبر داد و گفت: اين‌ها جزو قاچاق محسوب مي‌شود و در چند ماهه گذشته مقداري گوشت قرمز و مقداري مرغ مجمد كشف و متخلفات تحويل تعزيرات شدند.احمدي گفت: چون هيچ نظارت شرعي بر اين كالاها صورت نمي‌گيرد و از مجاري غير رسمي وارد مي‌شود از نظر ما قاچاق است و با فروشندگان برخورد قانوني مي‌شود.وي برزيل را يكي ازپاك‌ترين كشورهاي توليد كننده گوشت عنوان كرد و گفت: تمام محصولاتي كه به جمهوري اسلامي وارد مي‌شود توسط نماينده جمهوري اسلامي انتخاب ميشود، به طور مثال گاو ماده اصلا براي ايران كشتار نمي‌شود و ما حق انتخاب داشتيم و تنها گاوي كه براي ايران انتخاب مي‌شد گاونر زير30 سال است و بهترين گوشت براي جمهوري اسلامي انتخاب مي‌كردند.وي گفت: جالب اين كه خيلي از گوشت‌هايي كه ما آن را ذبح مي‌كرديم براي كشورهاي عربي صادر مي‌كردند و بروي حمل و بسته بندي آن‌ها نظارتي صورت نمي‌گرفت.احمدي يادآورشد: طرح افزايش نظارت بر عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در سطح شهرستان دشتي يكي از برنامه‌هاي اين اداره در ايام ماه مبارك رمضان است و دو اكيپ سيار در شهرهاي شنبه، كاكي و خورموج به همراه يك اكيپ ثابت بر اين محصولات و فرآورده‌هاي منجمد و گرم نظارت ميكنند.معاون فرماندار دشتي نيز اظهار داشت: با توجه به تاكيد استاندار جلسات تنظيم بازار هفتگي برگزار مي‌شود.علي زارعي با بيان اينكه قيمت‌ها را بايد نظارت و كنترل كنيم، ادامه داد: در هر مقطع زماني كالاهايي افزايش قيمت پيدا ميكند به طورمثال درفروردين يا مهر ماه همزمان با بازگشايي مدارس و در ماه رمضان شاهد افزايش قيمت‌ها هستيم.زارعي تصريح كرد: اين افزايش قيمت‌ها نبايد در آن حدي باشد كه مشكل ساز شده و نگراني براي مردم ايجاد كند.وي تاكيد كرد: كالاهايي كه در ايام ماه مبارك رمضان مصرف بيشتري دارند بايد شناسايي، نظارت و كنترل شود.زارعي خاطر نشان كرد: هدف اصلي ما حمايت از توليد كنندگان داخلي است و توليد كنندگان نيز بايد كالاهاي خود را با كيفيت به مردم عرضه كنند كه نياز به واردات نداشته باشيم البته ما از ورود كالاهاي وارداتي خوب نيز حمايت مي‌كنيم.وي با اشاره به اينكه بايد به توليدات خودمان متكي باشيم، ادامه داد: اگر ما كالاهاي با كيفيت را توليد و به مردم عرضه كنيم به اقتصاد كشوركمك كرده‌ايم و اگر كيفيت كالاها خوب نباشد به اقتصاد خودمان ضرر وارد مي‌كنيم.معاون فرمانداردشتي گفت: كساني كه ميخواهند گرانفروشي و مشكلي براي جامعه ايجاد كنند و يا نگراني به وجود آورند با آنان به‌طور جدي برخورد شود.