موسسه اطلاعات مرغداری 9 مرداد 1390 ساعت 11:46 http://infopoultry.net/vdce.f8nbjh87z9bij.html -------------------------------------------------- عنوان : آغاز پروژه مبارزه با انگل‌هاي خارجي دام در بندرلنگه -------------------------------------------------- پرو‍ژه مبارزه با انگل‌هاي خارجي دام ويژه طرح بسيج جوانان در سازندگي در بندر لنگه با حضور مسئولان ادارات بندر لنگه افتتاح شد. متن : به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، مدير جهاد كشاورزي بندر لنگه در حاشيه برگزاري آيين افتتاحيه اين پروژه اظهار داشت:‌ اين طرح با همكاري مديريت جهاد كشاورزي بندر لنگه و شبكه دامپزشكي اين شهرستان به ميزان 800 نفر‌روز به انجام خواهد رسيد.عبدالجبار عبادي افزود: اين طرح به صورت نمادين در روستاي چاه سلم بندرلنگه افتتاح و آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود در طي مدت انجام اين طرح 80 هزار متر‌مربع اماكن دامي و همچنين بيش از 5 هزار راس دام روستاهاي چاه سلم و توابع بر ضد انگل‌هاي خارجي دام سمپاشي شود.وي ابراز داشت: بخشي از ملزومات مورد نياز در انجام اين پروژه همچون تامين سم، سمپاش، لباس كار، ‌ماسك و ساير لوازم توسط شبكه دامپزشكي بندر لنگه تهيه و ساير هزينه‌هاي اجراي اين پروژه نيز از محل اعتبارات نيروي مقاومت بسيج تامين مي‌شود.بندر لنگه از شهرستان‌هاي غربي هرمزگان بوده و در حال حاضر سطح كشت محصولات زراعي و باغي شهرستان 4 هزار و 605 هكتار است كه شامل محصولاتي نظير تنباكو، جو، صيفي و سبزي، پياز، سير، فلفل، يونجه و نخليات است.‌با توجه به خشكسالي‌هاي پي در پي در يازده سال گذشته و كاهش شديد منابع آب زيرزميني و همچنين نبود آب شيرين در سطح شهرستان توسعه كشاورزي زارعي و باغي در بندرلنگه با محدوديت مواجه شده و بيشتر سياست‌ها و برنامه كاري مجموعه جهاد كشاورزي اين شهرستان در زمينه توسعه دام و دامپروري، پرورش آبزيان، صيد و صيادي، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، بهره‌برداري صحيح از آب و خاك، نظارت فني بر محصولات زراعتي و نخليات است.