موسسه اطلاعات مرغداری 22 تير 1390 ساعت 9:54 http://infopoultry.net/vdcd.x0o2yt0n5a26y.html -------------------------------------------------- رئيس سازمان گسترش: عنوان : دانش فني توليد واكسن تب برفكي در كشور بومي شد -------------------------------------------------- معاون وزير صنايع و معادن با اشاره به آغاز توليد واكسن تب برفكي در كشور گفت: تمام ماشين آلات و تجهيزات اين كارخانه به دست متخصصان ايراني ساخته شده و دانش فني توليد واكسن تب برفكي در كشور بومي شده است. متن : به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ايدرو، مجيد هدايت در مراسم افتتاح بزرگترين كارخانه توليد واكسن تب برفكي كشور به دست رئيس جمهور افزود: دستيابي به دانش فني توليد واكسن تب‌برفكي و كليه زنجيره توليد آن، با همت بخش خصوصي و سازمان گسترش ميسر شده است.وي ادامه داد: با افتتاح اين كارخانه، ايران از نظر ظرفيت توليد، سومين توليدكننده واكسن تب برفكي جهان بشمار مي‌رود كه استفاده از اين دانش فني عظيم، تاثيرات ملي، منطقه اي و فرامنطقه اي گسترده اي براي بخش هاي مختلف توليدي و دامپروري كشور خواهد داشت.به گفته رئيس هيات عامل سازمان گسترش، عمده ماشين آلات كارخانه مذكور بدست تواناي دانشمندان و متخصصان ايراني طراحي و ساخته شده و با توليد 80 تا 100 ميليون دوز واكسن در سال، بخش عمده اي از نيازهاي كشور و منطقه را تامين خواهد كرد.وي راه اندازي اين كارخانه را بمنزله گامي در جهت تحقق مقوله توليد صادرات محور قلمداد كرده و خاطرنشان كرد: اقدامات بعدي ايدرو در اين چارچوب صورت خواهد گرفت.كارخانه توليد واكسن تب برفكي مهاباد از نظر ظرفيت توليد، بزرگترين كارخانه در سطح خاورميانه و سومين كارخانه در جهان، جزو طرح‌هاي صنايع پيشرفته سازمان گسترش است كه با مشاركت بخش خصوصي در منطقه مهاباد ايجاد شده و امروز توسط رييس جمهوري از طريق ويديو كنفرانس افتتاح شد.